
Jó gyakorlatok, új módszerek, produktumok
Videók
Angol oktatás
Erasmus szakkör
Balesetvédelem
Ppt kiselőadások
Egészséges életmód
Egészséges ételreceptek
https://drive.google.com/file/d/1t0wZ_2N-0H5fIy9igaifm3bt9KBsQN_h/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1L0z3sGsNzgZDlhS71FzgSRTZUNIwKMTr/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1cOKWdzmNsLY-IuZ3RDBOD9tEM8y5-uNd/view?usp=sharing
A hulladék
https://drive.google.com/file/d/1VIs10VnhyCj5Bhy5Amfex1_SggBwmhWc/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1_Dpf7kAny1hEZSvlUicWh6jMYdmgluld/view?usp=sharing
Geometria
https://drive.google.com/file/d/1Bj4ZAVsGVUyuCpURCmta3DTOckpxQvcq/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1TPR13_esorb_ObUIosNq66XqYDwtqDAJ/view?usp=sharing
Jó gyakorlatok
2. Az egyes tantárgyak csatornáiban csak az adott tantárgyról beszélgessetek!
3. Az osztály csatornában az osztályt érintő ügyekben folyjon beszélgetés! Ha egy kérdésedre tőlem vársz választ kérlek, hogy használd a @ jelet!
4. A közös ügyekről a faliújságon tájékoztatlak.
5. Az általános csatornán folyhat a "szüneti beszélgetés" bármilyen egyéb témában.
6. Minden csatornára vonatkozik, hogy az internet-etikai szabályokhoz kell, hogy tartsd magad, ügyelj rá, hogy másokat ne bánts meg!
7. Ne feledd ezen a szerveren tanárok is vannak, velük mindig tisztelettudóan kommunikálj!
Feladatok, rövid játékok
1. Összefoglaló óra
Pl. geometriai alakzatokról kb. 10 mondatos összefoglalókat
készíteni, mindegyikről külön, kiragasztani a falra. Lehet a terem
különböző pontjaira is, így talán nyugodtabban tudnak dolgozni. Mindenki
kap egy 20 kérdéses feladatlapot. Párban vagy csoportban dolgoznak.
Csöndben,beszélgetés nélkül megkeresik a válaszokat 10 perc alatt,azután
a helyükön két perc alatt megbeszélhetik. Frontális ellenőrzés.
2. Óra eleji ismétlés
a, Párosítós játék (ismétlés)
Alakzat az egyik oldalon, pár mondatos tulajdonságok a másik oldalon. A meghatározásokból kell kitalálni,hogy melyik alakzatról van szó.
b, Fogalom meghatározása (ismétlés)
Ugyanezt el lehet játszani szóban. Valaki elmond egy definíciót és ki kell találni,hogy miről van szó. Aki kitalálta, mondhatja a következő fogalmat.
Két csoportban játsszuk. Egy táblázatban igék vannak. A csoportok felváltva próbálják kitalálni az igék vonzatait, ha talált, akkor áthúzzuk az igét a saját színünkkel. Amelyik csapatnak sikerül előbb kitalálni az 5 ige vonzatát, az nyert. Földrajz órán az igék helyett tájakat rejtettem el a táblázatban. A feladat az volt, kitaláljuk, hol helyezkedik el, illetve mikor keletkezett.
2. A pszichológusnál c. játék
Kaptunk egy
táblázatot. Első oszlopban képek voltak, a 2.-3. oszlop üres volt.
Becsuktuk a szemünket, az oktatónk mesélni kezdett, és instrukciókat
adott. A táblázat első oszlopában található képekről kellett elképzelni
dolgokat magunkkal kapcsolatban. A relaxáció után el kellett mondani
padtársamnak, hogy mit gondoltam a képekkel kapcsolatban, majd ő is
elmondta nekem. A válaszokat beírtuk a 2. oszlopba. Ezt követően egy
másik csoporttársammal próbáltam megfejteni a padtársam gondolatainak
jelentését. Ez került a táblázat 3. oszlopába. Végezetül elmondtam
padtársamnak, hogy mit jelentett az álma. Érdekes feladat és sokat
kell beszélni. Idegen nyelv oktatására is remek.
1. Running dictation
Kiválasztunk egy rövid szöveget vagy párbeszédet és másolatokat készítünk róla. A másolatokat felragasztjuk a tanterem falaira, vagy akár az egész iskolában szétszórva. A gyerekeket párokba osztjuk (vagy kis csoportba). A pár egyik tagja elsétál vagy elfut a falra ragasztott szövegig, elolvassa azt a részt, megpróbálja megjegyezni, visszasétál vagy fut a partneréhez, akinek a megjegyzett szöveget elmondja és aki ezt leírja. Halkan kell diktálni a szöveget, hogy a többi pár ne hallhassa. Ezek után szerepet cserélnek, egészen addig folytatják, amíg a falon levő szöveget pontosan le nem írták a lapra.
2. Webquest
Ez egy kutatáson alapuló feladatlap, aminek a kitöltéséhez a gyerekek az interneten keresztül szerzik be az információkat és döntenek arról, hogy milyen módon oldják meg a feladatot. Lehet egyéni vagy kiscsoportos formában.