Jó gyakorlatok, új módszerek, produktumok
Itt add meg az alcímet

Videók

Angol oktatás



Balesetvédelem

Ppt kiselőadások

Egészséges életmód


Egészséges ételreceptek

https://drive.google.com/file/d/1t0wZ_2N-0H5fIy9igaifm3bt9KBsQN_h/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1L0z3sGsNzgZDlhS71FzgSRTZUNIwKMTr/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1cOKWdzmNsLY-IuZ3RDBOD9tEM8y5-uNd/view?usp=sharing


A hulladék

https://drive.google.com/file/d/1VIs10VnhyCj5Bhy5Amfex1_SggBwmhWc/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1_Dpf7kAny1hEZSvlUicWh6jMYdmgluld/view?usp=sharing

Geometria

https://drive.google.com/file/d/1Bj4ZAVsGVUyuCpURCmta3DTOckpxQvcq/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1TPR13_esorb_ObUIosNq66XqYDwtqDAJ/view?usp=sharing

Jó gyakorlatok

On-line oktatás

Az on-line oktatás során használt legfontosabb szabályok:
1. Ezt a szervert tanulási céllal hoztuk létre.
2. Az egyes tantárgyak csatornáiban csak az adott tantárgyról beszélgessetek!
3. Az osztály csatornában az osztályt érintő ügyekben folyjon beszélgetés! Ha egy kérdésedre tőlem vársz választ kérlek, hogy használd a @ jelet!
4. A közös ügyekről a faliújságon tájékoztatlak.
5. Az általános csatornán folyhat a "szüneti beszélgetés" bármilyen egyéb témában.
6. Minden csatornára vonatkozik, hogy az internet-etikai szabályokhoz kell, hogy tartsd magad, ügyelj rá, hogy másokat ne bánts meg!
7. Ne feledd ezen a szerveren tanárok is vannak, velük mindig tisztelettudóan kommunikálj!

Feladatok, rövid játékok

1. Összefoglaló óra
Pl. geometriai alakzatokról kb. 10 mondatos összefoglalókat készíteni, mindegyikről külön, kiragasztani a falra. Lehet a terem különböző pontjaira is, így talán nyugodtabban tudnak dolgozni. Mindenki kap egy 20 kérdéses feladatlapot. Párban vagy csoportban dolgoznak. Csöndben,beszélgetés nélkül megkeresik a válaszokat 10 perc alatt,azután a helyükön két perc alatt megbeszélhetik. Frontális ellenőrzés.

2. Óra eleji ismétlés

a, Párosítós játék (ismétlés)

Alakzat az egyik oldalon, pár mondatos tulajdonságok a másik oldalon. A meghatározásokból kell kitalálni,hogy melyik alakzatról van szó.

b, Fogalom meghatározása (ismétlés)

Ugyanezt el lehet játszani szóban. Valaki elmond egy definíciót és ki kell találni,hogy miről van szó. Aki kitalálta, mondhatja a következő fogalmat.

1. Amőbához hasonló játék


Két csoportban játsszuk. Egy táblázatban igék vannak. A csoportok felváltva próbálják kitalálni az igék vonzatait, ha talált, akkor áthúzzuk az igét a saját színünkkel. Amelyik csapatnak sikerül előbb kitalálni az 5 ige vonzatát, az nyert. Földrajz órán az igék helyett tájakat rejtettem el a táblázatban. A feladat az volt, kitaláljuk, hol helyezkedik el, illetve mikor keletkezett.

2. A pszichológusnál c. játék

Kaptunk egy táblázatot. Első oszlopban képek voltak, a 2.-3. oszlop üres volt. Becsuktuk a szemünket, az oktatónk mesélni kezdett, és instrukciókat adott. A táblázat első oszlopában található képekről kellett elképzelni dolgokat magunkkal kapcsolatban. A relaxáció után el kellett mondani padtársamnak, hogy mit gondoltam a képekkel kapcsolatban, majd ő is elmondta nekem. A válaszokat beírtuk a 2. oszlopba. Ezt követően egy másik csoporttársammal próbáltam megfejteni a padtársam gondolatainak jelentését. Ez került a táblázat 3. oszlopába. Végezetül elmondtam padtársamnak, hogy mit jelentett az álma. Érdekes feladat és sokat kell beszélni. Idegen nyelv oktatására is remek.

1. Running dictation

Kiválasztunk egy rövid szöveget vagy párbeszédet és másolatokat készítünk róla. A másolatokat felragasztjuk a tanterem falaira, vagy akár az egész iskolában szétszórva. A gyerekeket párokba osztjuk (vagy kis csoportba). A pár egyik tagja elsétál vagy elfut a falra ragasztott szövegig, elolvassa azt a részt, megpróbálja megjegyezni, visszasétál vagy fut a partneréhez, akinek a megjegyzett szöveget elmondja és aki ezt leírja. Halkan kell diktálni a szöveget, hogy a többi pár ne hallhassa. Ezek után szerepet cserélnek, egészen addig folytatják, amíg a falon levő szöveget pontosan le nem írták a lapra.

2. Webquest

Ez egy kutatáson alapuló feladatlap, aminek a kitöltéséhez a gyerekek az interneten keresztül szerzik be az információkat és döntenek arról, hogy milyen módon oldják meg a feladatot. Lehet egyéni vagy kiscsoportos formában.